Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 3 4 5 [6]
51
Zasady / możliwe choroby wilków
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kinga27 dnia Kwiecień 01, 2013, 13:12:10 »
Wścieklizna: wirus tej groźnej choroby przenoszony jest w ślinie zakażonych zwierząt. Szerzy się więc głównie po pogryzieniu przez chorego lisa lub innego wilka, a także rysia.
Choroba rozwija się przez 4-12 tygodni. Objawia się gorączką, złym samopoczuciem, mdłościami, bólami gardła i głowy.
W kilka dni później pojawia się nieuzasadniony lęk, wrażliwość na dźwięk i światło. W miarę postępu choroby wzrasta nerwowość chorego, pojawia się wodowstręt, początkowo przy piciu, a potem na sam widok wody. Oddech staje się męczący, nierówny, przerywany. W trzecim dniu pobudzenia następuje zgon, dlatego konieczne jest wczesne wykrycie choroby i podjęcie leczenia.
Zioła niezbędne w leczeniu:
* Lecznice Ziele – występuje ono dość pospolicie na terenach watahy. Pomaga w leczeniu ran po pogryzieniu, ma działanie bakteriobójcze, zapobiega tężcowi
* Ogniste Ziele lub Kocimiętka – obie rośliny mają działanie halucynogenne, podane w odpowiedniej ilości uspokajają chorego wprowadzając go w stan lekkiego odrętwienia
* Korzeń omanu (UWAGA! Spotykany tylko na terenach obcych watah) – wysuszony i sproszkowany korzeń należy podawać raz dziennie przez cztery dni od momentu wykrycia choroby

Płonica: choroba objawia się nagłą gorączką. Pojawia się wysypka a po 5-6 dniach język staje się malinowy. Płonica jest zaraźliwa, dlatego chory musi zachowywać ostrożność, by nie zarazić nią innych wilków. Ryzyko mija po 3 dobach choroby.
Płonica nie jest szczególnie groźna, ale nie leczona może prowadzić do poważniejszych następstw.
Zioła niezbędne w leczeniu:
*Szary mlecz – podawany doustnie, a także okłady z przygotowanej przez zielarza maści z liści tej rośliny.

Posocznica - jest to wewnętrzne zakażenie krwi spowodowane przez bakterie, które przedostają się do krwi poprzez głębsze, poważniejsze nie leczone rany. Choroba wywołuje otępienie, wysoką gorączkę oraz ogólne osłabienie.. Mięśnie staja się 'wiotkie' a wilk ma trudności z poruszaniem się.
Zioła niezbędne w leczeniu:
* Ziarenka maku – podaje się je w celu złagodzenia bólu
* Korzeń arcydzięgla – podawany tylko w przypadku omdleń, które mogą, ale nie muszą następować w trakcie rozwoju choroby
* Smoczy Kwiat – zielarz przygotowuje napar z płatków kwiatu

 Zaćmienie – choroba wywoływana jest przez przedostanie się do oczu pyłku kwiatów Ciernistego Krzewu występującego dość licznie na terenach leśnych. W początkowym stadium objawia się mroczkami, problemami z widocznością – przed oczami pojawia się delikatna mgiełka, oczy stają się niezwykle wrażliwe na światło dnia, ropieją. Nie leczone zaćmienie może prowadzić do całkowitej i nieodwracalnej ślepoty.
Zioła niezbędne w leczeniu:
* Dynnalec – ten również trujący kwiat jest jedynym skutecznym lekarstwem na tę niebezpieczną chorobę. Przyrządzenie naparu o odpowiednim stężeniu wymaga wiedzy medycznej, gdyż zbyt duża dawka jest śmiertelnie niebezpieczna. Oczy chorego należy przemywać kilka razy dziennie, aż do ustąpienia wszystkich objawów choroby.

 Przeziębienie – nawet zwykłe przeziębienie nie leczone może prowadzić do przykrych konsekwencji, a życie z katarem nikomu nie sprawia przyjemności. Dlatego zielarze starają się pomóc nieszczęśnikom, wykorzystując do tego:
* liście dziewanny – z których napar działa odkrztuśnie oraz oczyszcza drogi oddechowe
* lawendę – ususzone kwiaty lawendy pomagają w leczeniu nawet najbardziej uciążliwego przeziębienia.

Zatrucie – najczęściej pokarmowe lub po wypiciu skażonej wody.
Najczęstsze objawy to: bóle brzucha, zawroty głowy, osłabienie, wymioty, często także gorączka. Podczas leczenia zatrucia niezbędne jest podawanie dużej ilości wody, by zapobiec odwodnieniu.
Zioła niezbędne w leczeniu:
* Błękitny Nutris – kwiat tej występującej pospolicie rośliny jest doskonałym lekarstwem na tego typu dolegliwości. Już po jednej, dwóch dawkach powinna nastąpić znaczna poprawa.
Złamanie kończyny, żebra, miednicy, mostku itp.:
przyczyna: silne uderzenie, upadek i inne mehaniczne przyczyny
objawy: zniekształcona część ciała wokół złamanie, ostry ból, uniemożliwiony ruch kończyną (lub inną częścią ciała), przy złamaniach otwartych wystająca na wierzchu kość
długość: 7-14 dni
leczenie: nastawienie i unieruchomienie kości, przy złamaniach otwartych odkażenie rany
powikłania: w wypadku nienastawienia kości źle się zrosnąć, co może osłabić sprawność, nieodkażone złamanie otwarte może prowadzić do zakażenia.
Skręcenie stawu:
przyczyna: przekroczenie zakresu ruchu stawu
objawy: ostry ból w okolicy stawu, ograniczony ruch, obrzęk i krwawy wylew
długość: 7-10 dni
leczenie: unieruchomienie stawu i okłady z liści lifii
powikłania: nieunieruchomione może prowadzić do stałego obniżenia sprawności stawu.
52
Zasady / Rośliny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kinga27 dnia Kwiecień 01, 2013, 13:11:14 »
Tutaj są podane niektóre rośliny występujące na ternach watahy Pierwotny...jest ich jeszcze więcej, tu są tylko te najważniejsze.

Rośliny przydatne zielarzowi:

Lecznicze ziele
Stosuje się go na rany cięte oraz kłute. Na przykład, po walce, gdy kły przeciwnika poorały ciało. Po jego zażyciu odczuwa się przyjemny, kojący chłód.

Ogniste ziele
Zioło halucynogenne, po spożyciu wilk traci trzeźwość. Niezbędne do leczenia wielu niebezpiecznych chorób, a także by dostarczyć sobie przyjemności. Pospolita używka, którą można spotkać w wielu miejscach.

Kocimiętka
Rośnie na polanie obcej watahy. Ulubiony przysmak dla kotów. Zarówno na nie jak i na wilki działa halucynogennie. Przydatna do leczenia wielu niebezpiecznych chorób.

Oman
Rośnie na polanie obcej watahy, ma zastosowanie przeciwgorączkowe oraz przeciwpasożytnicze. Działa również wzmacniająco. Korzeń jest bogatym żródłem insuliny. Stosowany w większych dawkach może powodować wymioty. Używany w leczeniu niektórych chorób.

Mlecz szary
Rośnie na każdej łące...stosowany przy leczeniu niektórych chorób.

Arcydzięgiel
Arcydzięgiel wykazuje działanie rozkurczowe oraz w niewielkim stopniu uspokajające.
Wymienione powyżej działanie lecznicze wykazuje korzeń rośliny. Jej olejek stosujemy zewnętrznie jako środek łagodzący ból. Rośnie na każdej łące.

Smoczy kwiat
Niezbędny podczas zatrucia, trzeba natychmiast go zarzyć jeśli rozpozna się truciznę. Może wtedy wypłukać ją z żył, ale jeżeli użyje go się szybko i prawidłowo.

Dziewanna
Rośnie koło jeziora w górach. Przydatna w leczeniu, jest rośliną trującą.

Lawenda
Wąskolistna roślina o zielonej łodydze pokrytej srebrzystymi włoskami. Kwiaty jej są zebrane w kwiatostan, koloru purpurowoliliowego do do fioletowego. Kwitnie w lipcu i sierpniu. Dobrze działa na przeziębienie, ma także działanie przeciwskurczowe i uspokajające. Pomaga w trawieniu.

Błękitny Nutris
Roślina ta jest wyśmienita na poważne zatrucia. Chory od razu czuje się po niej znacznie lepiej. Rośnie jednak na trudno dostępnych terenach obcych watah.

Lifii
Anyż stosujemy w kilku podstawowych celach: po pierwsze przy przeziębieniach - ze względu na jego działanie wykrztuślne - i przy różnego rodzaju dolegliwościom żołądkowym, dzięki właściwościom rozkurczowym, oraz przy skręceniach.
Anyż polecany jest również w niektórych sytuacjach matkom karmiącym. Przedostaje się on z mlekiem do organizmu dziecka, zachowując pozytywne działanie.
53
Zasady / Zwierzyna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kinga27 dnia Kwiecień 01, 2013, 13:07:11 »
Jeleń:
Gatunek ten zamieszkuje głównie lasy i polanki. Jest to płowe zwierzę wielkości 75-150 cm. Samice są mniejsze od samców, których łby zdobią charakterystyczne rogi. Zwierzęta te żyją w stadach. Stado wilków łowi je, okrążając, a następnie ścigając słabego osobnika.
W pojedynkę może upolować młodego lub chorego/ słabego osobnika.Czułe miejsce jelenia to: oczy, chrapy, brzuch, podgardle, kark, i zad. Za to wilk musi uważać na jego dorodne rogi (u samca) i kopyta!

Sarna:
Jest niższa od jelenia. Jej futro jest także jaśniejsze. Żyje w lasach, na polankach. Jest roślinożerna. Wilk w samotności ma większe szanse na upolowanie starego/chorego osobnika, albo młode. W stadzie na zdrowy, duży okaz. Jej czułe miejsca są takie same, jak u jelenia, ponieważ te dwa gatunki mają wiele podobieństw.

Antylopa:
Zwierzę roślinożerne, zamieszkujące najczęściej oazy. Zwinna i szybka, trzeba być naprawdę dobrym biegaczem, by ją dorwać, bo mknie ona niczym wiatr, a także i ją matka natura obdarowała przyrządami do obrony: długie rogi i twarde jak skała kopyta.

Żubr:
Mięso  z pewnością wykarmiłoby sforę wygłodniałych wilków. Ale nie ma tak łatwo, jakby się chciało. Jest to potężne zwierzę, które jednym uderzeniem cielska, mocnych rogów mogą zabić wilka. Dlatego jeśli już chcesz zapolować na to oto zwierzę, nie ryzykuj, samemu Ci się nie uda. Udaj się na polowanie z całą Watahą, albo chociaż sporą grupką.


To potężne zwierzę, obdarowane w wielkie, piękne rogi. Pojedynczemu wilkowi bardzo trudno byłoby upolować łosia, więc zawsze łowi się go wraz z towarzyszami. Łosie żyją w lasach, a także na bagnach. W porze godowej często las rozbrzmiewa donośnymi głosami. Łosie, tak jak jelenie i sarny, także są roślinożerne, a w zimę odżywiają się korą drzewną. Czułe miejsca takie jak powyżej, ale łosia o wiele trudniej jest upolować od sarny. Jest także wyższy.

Zając:
To małe zwierzę żyje w norach w lasach, na łąkach i na polach. Obojętne, czy to zając szarak, czy bielak, jest bardzo szybki i ma długie uszy. Właśnie z powodu tych długich uszu i silnych tylnych łap, myśliwy musi przygotować się na szybki bieg. Zając o wiele szybciej usłyszy swojego prześladowcę. Usłyszy nawet szelest futra. Trzeba więc pozwolić mu wierzyć, że to wiatr hulający w zaroślach. A jak już osobnik przekona się, że stał się ofiarą polowania, rzuci się do ucieczki. Gdy się go złapie, wystarczy przetrącić mu kark lub udusić.

Łasica:
Długość ciała łasicy wynosi do 28 cm. Tułów ma smukły, giętki. Kończyny są krótkie o owłosionych podeszwach. Ogon jest też stosunkowo krótki - ok. 9 cm. Ubarwienie letnie sierści z wierzchu ciała jest brązowo-rude, na brzuchu białe, odgraniczone od barwy grzbietu linią falistą. Cały ogon jest brązowy. Na białym futerku brzucha często występują brązowe cętki i plamki. W zimie futerko jest białe. Pada też często ofiarą sów, ponieważ jest nocnym drapieżnikiem

Ptaki:
Na nie też ciężko zapolować, ale to już z innego powodu: mają skrzydła i są zwinne. Niektóre wilki uważają, że po co się męczyć dla lichego wróbla, a orły, sokoły i innych drapieżnych królów nieba uważają za zbyt niebezpiecznych. Jednak dlaczego by nie spróbować? Tak pewnie myślą inne wilki, które z chęcią podołają się temu wyzwaniu.

Myszy i szczury:
Najczęściej spotykane na terenach Pierwotnych są myszy i szczury. Co prawda, mało który wilk naje się takim drobnym pożywieniem, ale zawsze jest to przyjemny smakołyk dla podniebienia, a dla szczeniąt także dobry obiekt do nauki łowów we wczesnym wieku. Ale uwaga! Niektóre gryzonie mogą przenosić groźne choroby, dlatego trzeba uważać!

by:
Trzeba być naprawdę zręcznym, by zdobyć rybę, które pływają w prawie każdym zbiorniku wodnym. Pewnie nie raz widziałeś, jak wilki nad Wodospadem, czy też Morzem zawzięcie wpatrują się w wodną taflę, szukając swej zdobyczy, która smakuje naprawdę wyjątkowo pysznie. Trzeba tylko uważać na ości.

Dzik:
Zwierz krępej budowy z bardzo dobrze rozbudowaną przednią częścią ciała. Przeciętnie osiąga 1,5 m długości. Ze względu na swą zwinność i bardzo długie, ostre szable (kły) jest nie bezpieczny. Najlepiej polować na niego w stadzie, a przynajmniej min. 2 osobnikowych grupkach.

Lama:
Żyje w grupach rodzinny, najlepiej polować w grupach na nie. Długie nogi umożliwiają im szybkie bieganie więc trzeba trochę je pogonić. Doskonały węch często, który często wyłapuje napastnika przez co polowanie jest bardziej utrudnione.

Wielbłąd:
Duży ssak żyjący na pustyni. Zwierzę wysokie i bardzo wytrzymałe. Rzadko się na nie poluje, lecz jak już przychodzi polowanie na nie to tylko w licznej grupie. Najlepiej zabić je dusząc, za chrapy lub szyję.

54
Zasady / Armie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kinga27 dnia Kwiecień 01, 2013, 12:59:35 »
Zwykła Armia:
Dowódca zwykłej Armii
Zielarze
Szamani
Łowcy
Tropiciele

Armia Skrzydlata:
Dowódca zwykłej Armii
Zwiadowcy
Szpiedzy
Patrolujący
Czarodzieje

Potężna Armia:
Wilkołaki
Wilkopiry
Wilkozombie

Armia dowódców:
Alphy
Bethy
Książęta
Księżniczki


55
Zasady / Ważne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kinga27 dnia Kwiecień 01, 2013, 12:51:27 »
Pieniądze w watasze nazywamy Dolcami w skrócie D
Masz partnera/partnerkę i chcecie miej młode to musicie znaleźć gracza/graczkę ktory by kierował waszym potomstomstwem
jak rozmawiasz z np. dzikim zwierzęciem to piszesz pochyłymi literami
56
Zasady / Zasady
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kinga27 dnia Kwiecień 01, 2013, 12:46:52 »
Zasady:
1: Kolorem piszą tylko Alphy, Bethy i ich potomki (czyli księżniczki i książęta)
2: Nie wolno uzywać wulgaryzmów.
3: Nie możesz być w dwóch miejscach na raz!
4: Nie możesz wejść i wyjść w jednym poście
5.Avatar musi być legalny (tzn. za zgodą autora)!
6.Szanuj innych - możecie się nie lubić ale szanować trzeba.
7: Nie możesz mieć więcej niz jedno konto.
8. W poście musi być minimum 10 słów.
9.  W postach fabularnych dopuszczalne jest zastosowanie tylko jednej emotikony.
10. Nie można zabić czyjejś postaci bez zgody Administratora (Alphy) lub właściciela ów postaci.
11. Nie decydujemy za drugiego użytkownika.
12. Jeżeli Cię nie będzie - usprawiedliw się.
13. Avatar może przedstawiać zarówno wilka realnego jak i fikcyjnego/magicznego.
14. Nie wolno używać wulgaryzmów.
15. Nie wolno między sobą dawać np. WD czy towarzyszy tzn. nie ma takiego czegoś jak "Nitra daje Indze swoje 100 WD ponieważ kończy grę" Nie Ma Takiego Czegoś!!!


Jak np. wchodzisz do lasu musisz napisać "weszłam/em" lub jak masz skrzydła "wleciałam/em" tak samo jak wychodzicie "wyszłam/em"

Nie wiem co by tu jeszcze napisać, więc prosze też od czasu do czasu tuaj zajrzeć bo może coś dopiszę.[/color][/font]
Dużo graczy dołącza a potem nic nie robi, jest nieaktywny.
Więc od dzisiaj, aby nie zaśmiecać forum niepotrzebnymi jaskiniami itp.
Aby dostać jaskinię trzeba przynajmniej wysłać 50 wiadomości.
57
Zapisz się! / Podpis
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kinga27 dnia Kwiecień 01, 2013, 12:43:48 »
by ułatwić nam grę - zamiast wchodzić na zapisy i szukać jakie kto ma moce it. - od teraz będzie trzeba do podpisu dopisać:
- rozdzielenie UM (to już powinno być)
Siła:
Zręczność:
Szybkość:
Czujność:
Odwaga:
Moce:
- moce (trzeba wypisać max. 2)
- wiek (ile wilk ma lat)
- partner (tutaj można wpisać: imię partnera/ki lub "szuka", lub po prostu pozostawić to miejsce puste)
- potomstwo (jeśli się posiada)
58
Zapisz się! / Zapisy do magicznego wilka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kinga27 dnia Kwiecień 01, 2013, 12:42:38 »
tu zapiszesz się po rejestracij:
Imię:
Płeć:
Wiek:
Charakter wilka:
Ulubione zajęcia::
Moce (max. 3):
Historia przed dołączeniem do watahy:
Link do zdjęcia:

Ja wybieram pozycję w watasze.

Po wypełnieniu tego trzeba rozdzielić umiejętności. Na początek dostajecie 100 um, które musicie rozdzielić na:
Siła:
Zręczność:
Czujność:
Szybkość:
Odwaga:
Moce:
Gdy wszystko już zrobicie to te rozdzielone um musicie wpisać sobie do podpisu.
Następnie zobaczcie wątek "Podpis" i dostosujcie się do tego co tam pisze. W razie problemów pisać do mnie lub tutaj to Wam pomogę.
Strony: 1 ... 3 4 5 [6]
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
valkiria kotyteam alchemistsproject virtualdog siri-ya-ny